Betraktelser

Direktlänk till inlägg 9 oktober 2009

Fritt valt tyckande

Av Lena M - 9 oktober 2009 21:30

Idol - ett typiskt tv-program som man måste strö sina åsikter om.
     Att Calle och Erik är bäst, det har jag ju redan sagt.
     Jag faller alltid för tysta, knepiga män. Calle blundar och säger sällan något, har långt hår och ett oemotståndligt leende. Ergo - jag faller som en fura.
     Erik är inte min typ, som man betraktad. Å andra sidan, varken Erik eller Calle är som män betraktade relaterat till mig - de är som kompisar till de söner jag inte har. Men Erik är en kille som om 20 år kommer att vara en riktig snygging (till skillnad från den lite slätstrukna 15-årige pojke han idag liknar, sina 21 år till trots), femton kilo stadigare och med ett karaktärsfyllt ansikte (och förhoppningsvis längre hår). Men framförallt är han en fullfjädrad artist. Han sjunger bra, han är naturlig, han rör sig avspänt, han verkar mogen och han har en glittrande karisma som inte går att värja sig emot.
    

Och hallå jury-Andreas och kompani - ni må tycka Belinda Carilse är "sååå 90-tal" och att "Leave a light on for me" är en tråkig låt, men det finns faktiskt folk härute i det vi kallar verkligheten som gillar västkustgung och lättsamma dängor. Även om "Heaven is a place on earth" var ännu bättre.

Karolinas kjol var inte snygg. Den var inte ens en kjol. En blurr som var i vägen mest. Men hon ser ut som en stjärna med sitt långa hår, sina långa ben och sin stora mun. Idag var dock inte sången helt klockren.


Eddie, visst liknar han min idol Ali Hussein, det vill säga den så tragiskt framlidne Lasse Lindroth? Det är något drag över munnen, det sneda leendet. Det, en silverjacka och en gammal go låt är allt jag begär. Honom ska vi ha kvar!


Visst, Reza, hon sjunger bra och proffsigt. Och hon är charmig när hon hojtar "Score!" när hon får beröm ("Score", Andreas, "score", inte "skål"!). Men tyvärr gillar jag inte alls stilen och låten hon framförde idag. Mera soul sister, så kanske jag börjar digga Reza (fast jag tycker det är ett killnamn).


Bäst i kväll var ändå Tove. Hon var en favorit redan innan kvällens nummer, en av de sötaste tjejer jag sett med en personlig och spännande röst. Att hon i kväll dessutom sjöng en av de låtar som för närvarande snurrar oftast på min Spotify gör inte saken sämre. Jag 'är också svag för prickiga klänningar och sällan har jag sett någon bära upp en sådan bättre än Tove ikväll. Kortare kjollängd än nästan ingen flicka eller kvinna kan klara och helt rätt matchad med grova kängor och klös i rösten.


Är det några jag inte har nämnt? Då har de inte gjort något intryck på mig.


Röstningen brukar jag inte titta på. Förra veckan åkte uppenbarligen Jon ut, vilket var mycket tråkigt. Ikväll åker Erika. Borde vara Nicklas, men det är fler flickor mellan tio och 14 som röstar och därför blir han kvar.


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena M - 3 augusti 2012 11:54

Mina betraktelser har flyttat och meddelar härmed adressändring enligt bloggbokföringslagen. Alla tidigare inlägg fram till och med juli 2012 finns kvar på http://lm.bloggplatsen.se men från och med nu görs alla nya inlägg på http://betraktelser.lena...

Av Lena M - 30 juli 2012 13:59

Juli 2011: 1. Jag tecknar ett mobilabonnemang hos Telia.2. Det ingår 6 mån Spotify och 12 mån Navigator3. Jag frågar försäljaren: kommer dessa båda att upphöra av sig självt om ett resp ett halvår eller måste jag säga upp dem?4. Försäljare svarar: ...

Av Lena M - 29 juli 2012 22:15

Startade med fika i Älmsta. Himmelskt god ostsmörgås respektive en nötkaka att mörda för och kaffe.   Fortsatte norrut. Kort stopp vid världens ände.   Nästa hållplats Järnboden. Vacker miljö.    Rolig naturstig med konstverk. Riktni...

Av Lena M - 23 juli 2012 16:00

Mmm. Att en 21-årig kvinna med långt, blont hårsvall ala filmstjärneideal, slät över hela kroppen, med stora bröst och svankandes för att framhäva rumpan, målade naglar, i tilltalande halvprofil, hårt sminkad och med förföriskt leende poserar i offen...

Av Lena M - 21 juli 2012 17:49

I min egenskap av irriterad konsument har jag börjat tappa greppet. Eller synen, snarare.   Igår hittade jag minsann äntligen en kjol i en modell som jag letat efter länge och en kvalitet som sällan ses och i rätt storlek. Bara så där utan förvar...

Presentation

Omröstning

Den här bloggen har flyttat till betraktelser.lenamjohansson.se
 Det vet jag väl
 Det bryr jag mig inte ett smack om
 Tänker fortsätta kolla den där
 Tack för upplysningen!
 Äh, jag hamnade bara här av en slump

Gästbok

Sök i bloggen

Fråga mig

14 besvarade frågor

Arkiv

Besöksstatistik

Kategorier

Bloggtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards