Betraktelser

Alla inlägg under juni 2010

Av Lena M - 30 juni 2010 10:30

Det är mycket man ska göra "bara en kvart om dagen" för att uppnå hälsa, lycka, rikedom och skönhet:


Borsta tänderna och göra tandtråd. Meditera. Styrketräna. Stretcha. Göra ansiktsgymnastik (ja, så man slipper rynker vettni). Titta/lyssna på nyhetssändningar. Duscha. Hacka grönsaker. Jogga. Plocka undan hemma. Prata med sin mamma. Skriva dagbok (eller ännu hellre tacksamhetsdagbok). Pyssla om blommorna/akvariet. Få orgasm. Köpa och sälja aktier. Torrborsta hela kroppen. Ta ett fotbad.Göra manikyr. Läsa ett kapitel ur en bok. Mala nyskördade kaffebönor. Ta en kvällspromenad. Tåhävningar. Plankan. Borsta håret (med torrschampo, olja eller svinborst. Jag minns inte riktigt vilket som var bra för vad). Lära sig spela ett instrument. Massera celluliterna med jordnötssmör.


Hur många kvartar är vi uppe i?


Nåja - jag lovar att om du gör allt det där - bara en kvart varje dag - så blir du en lyckligare, rikare, friskare men framförallt snyggare och slätare människa!

Av Lena M - 7 juni 2010 18:28

Glider in (läs: bynglar mig, cykelkorgen, cykeln, hjälmen och handväskan och nycklarna) i porten och parkar jonnen i förrådet. Samtidigt kommer granntanten och går till hissen.

När jag just bynglat färdigt säger hon:
     - Hissen verkar stå någonstans, det går inte att trycka.

Vi har en sådan där hiss som är upptagen när den är upptagen och först när den står still och stängd någonstans (den stannar där den var senast) kan man påkalla dess tjänster igen.

Hon gick till trappen och började gå. Hon bor på tredje våningen.

Jag snöt mig och lade ner väska och hjälm och nycklar i korgen, gick till trappen och började gå. Jag bor på fjärde våningen.

När jag, flåsande, kom upp på mitt våningsplan stod hissen där med vidöppen dörr. Bredvid grannens dörr stod några lådor. Jag tänkte att de kanske höll på att använda hissen. Väntade en halv minut. Flåsade fortfarande. Ingenting hände. Då slog jag igen hissdörren.

I samma ögonblick kom nästa granntant pustandes uppför trappen. Hon bor på femte våningen. 

     - Hissen stod uppställd här, jag vet inte varför, sa jag och tryckte igen dörren ordentligt.

     - Jag bor på översta våningen, sa granntanten med viss, fullt förståelig, emfas.

Någon har ställt upp hissdörren.

Folkhälsan skördar nya triumfer.

Presentation

Omröstning

Den här bloggen har flyttat till betraktelser.lenamjohansson.se
 Det vet jag väl
 Det bryr jag mig inte ett smack om
 Tänker fortsätta kolla den där
 Tack för upplysningen!
 Äh, jag hamnade bara här av en slump

Gästbok

Sök i bloggen

Fråga mig

14 besvarade frågor

Arkiv

Besöksstatistik

Kategorier

Bloggtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se

RSS


Skapa flashcards