Betraktelser

Direktlänk till inlägg 5 september 2009

Det finns ingen riktig post längre

Av Lena M - 5 september 2009 12:55

Jag skickar efter kläder från Ellos postorder. Paketet hämtar jag ut på posten, betalar gör jag via faktura från min dator i slutet av månaden.

     Eller, posten. Jag hämtar mitt paket på Trav & Tobak en kilometer bort. Åt fel håll, där jag inte har något annat ärende. Så det gäller att hinna dit innan de stänger för dagen, att komma ihåg att gå ifrån jobbet i tid och cykla dit. Likheten med Posten är att de har söndagsstängt.


Jag har beställt sportkläder från ett annat företag via internet. På avin jag får i min brevlåda står det att jag ska hämta paketet på Tidningar & Tobak i centrum fyrahundra meter från min port. Perfekt. Där har jag ändå vägarna förbi eftersom jag samtidigt som jag hämtar mitt paket kan handla, gå till optikern, fika, spela bingo, köpa mollyplugg och lämna in tipset.

     Men här, där jag vill hämta mina försändelser, hamnar bara sådana paket som skickas med bilspedition.


Jag måste skaffa nytt körkort, tio år har gått sedan det förra utfärdades. Detta är andra gången jag förnyar. Då kan ni räkna ut hur länge jag har haft körkort. Och hur gammal jag är. Historien, den långa, om all tid och besvär jag har för att fixa ett nytt foto får jag berätta en annan gång, det är ett blogginlägg det här, inte en roman. Men när körkortet är tryckt kommer ett brev hem till mig att jag ska hämta ut det personligen på Postens kontor. Posten, alltså den med det gula hornet som symbol. Detta är ett Företagskontor och ligger två kilometer hemifrån, i en annan stadsdel. Kontoret har öppet klockan 8-10 och 15-18 på vardagar. Ungefär samtidigt som jag arbetar.


Tänk när Posten fanns på riktigt. Då låg postkontoren i centrum. Jag hade närmare till alla de postkontor jag tillhört än någon av de tobaksaffärer jag nu tillhör.


En dag fick jag en avi i brevlådan om att jag hade en försändelse att hämta på Trav & Tobak, en kilomter bort, åt fel håll. När jag en vecka senare fick tillfälle att hämta brevet fick jag i min hand det gröna kuvert ni ser på bilderna nedan. Samma dag, när jag kom hem till lägneheten låg ett vitt kuvert på hallgolvet. Det är det ni också ser på bilderna. Det ena innehöll en sportbehå, det andra innehöll en t-shirt. Båda var skickade som brev. Båda var skickade av privatpersoner.

     Förklara nu för mig varför jag var tvungen att gå till Trav & Tobak, en kilometer bort, åt fel håll, för att hämta behån i det gröna kuvertet och inte istället fick det i min brevlåda, som tröjan i det vita kuvertet?

 
 
Ingen bild

Brum

5 september 2009 23:26

Mina paket hamnar också på två olika ställen - bägge ligger dock bara några hundra meter hemifrån...

 
Ingen bild

Eva

12 september 2009 12:20

Men hallå - vi förnyar väl körkortet för tredje gången nu? (jag nästa år i alla fall)

 
Ingen bild

Lena M

20 september 2009 14:14

Ja jäklar Eva - jag har räknat fel! Det, om något, säger ju hur gammal jag är...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena M - 3 augusti 2012 11:54

Mina betraktelser har flyttat och meddelar härmed adressändring enligt bloggbokföringslagen. Alla tidigare inlägg fram till och med juli 2012 finns kvar på http://lm.bloggplatsen.se men från och med nu görs alla nya inlägg på http://betraktelser.lena...

Av Lena M - 30 juli 2012 13:59

Juli 2011: 1. Jag tecknar ett mobilabonnemang hos Telia.2. Det ingår 6 mån Spotify och 12 mån Navigator3. Jag frågar försäljaren: kommer dessa båda att upphöra av sig självt om ett resp ett halvår eller måste jag säga upp dem?4. Försäljare svarar: ...

Av Lena M - 29 juli 2012 22:15

Startade med fika i Älmsta. Himmelskt god ostsmörgås respektive en nötkaka att mörda för och kaffe.   Fortsatte norrut. Kort stopp vid världens ände.   Nästa hållplats Järnboden. Vacker miljö.    Rolig naturstig med konstverk. Riktni...

Av Lena M - 23 juli 2012 16:00

Mmm. Att en 21-årig kvinna med långt, blont hårsvall ala filmstjärneideal, slät över hela kroppen, med stora bröst och svankandes för att framhäva rumpan, målade naglar, i tilltalande halvprofil, hårt sminkad och med förföriskt leende poserar i offen...

Av Lena M - 21 juli 2012 17:49

I min egenskap av irriterad konsument har jag börjat tappa greppet. Eller synen, snarare.   Igår hittade jag minsann äntligen en kjol i en modell som jag letat efter länge och en kvalitet som sällan ses och i rätt storlek. Bara så där utan förvar...

Presentation

Omröstning

Den här bloggen har flyttat till betraktelser.lenamjohansson.se
 Det vet jag väl
 Det bryr jag mig inte ett smack om
 Tänker fortsätta kolla den där
 Tack för upplysningen!
 Äh, jag hamnade bara här av en slump

Gästbok

Sök i bloggen

Fråga mig

14 besvarade frågor

Arkiv

Besöksstatistik

Kategorier

Bloggtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards