Betraktelser

Direktlänk till inlägg 11 juni 2008

EM i hår

Av Lena M - 11 juni 2008 20:00

Zlatan har hår. En redig kalufs. Det hade Micke Nilsson också. Nu är han rakad på huvudet så till den milda grad att man inte ser om det är han eller Chippen. Eller Henke utan dreads. Alla ser ut som Ljungbergs stubbade ägg. Till och med Anders Svensson har snaggat sig. Tur att han inte hittade rakapparaten i alla fall. Det växer väl snart ut igen. Jag saknar den charmiga slingan som föll ner i hans panna. Mellberg som tidigare matchade skägget med en lika lurvig peruk bytte också till rakad skalle ett tag. Det gjorde inte saken bättre. Daniel Andersson. Tobias Linderoth. Teddy Lucic, Magnus Hedman - ja ett tag var det rena rama epidemin.


Se på ett landslag som Rysslands. Samtliga har hår.


Cannavaro har förvisso rakad skalle. (Så är han skadad också.) Men annars är italienarna föredömliga med sina fina mjuka frisyrer. Tyskarna har allt man kan önska sig i hårväg. Se bara på Joachim Löw, förbundskaptenen. Så mycket vackert hår ser man sällan på en svensk man i den åldern. Han har dessutom den goda smaken att inte falla i någon av fällorna att låta det växa omotiverat långt (eller spara till en konstlad hästsvans) eller ofoget att klippa upp det kort mot huvudsvålen. (Vid förra mästerskapet visade han ytterligare prov på sin goda smak genom att vid sin sida ha ett blont exemplar i likadana kläder; vit slimmad skjorta och svarta välsittande byxor. Om än med något högt hårfäste. Som världsmästare har man dock alltid en viss prutmån. Men det här är en parentes. I den mån Jürgen Klinsmann kan passera som parentes).


Så vad jag undrar är detta: är det genetiskt, geografiskt eller en fråga om mode?


Varför har svenska män rakad skalle eller är tunnhåriga? När tyskar, italienare, ryssar, greker och turkar HAR HÅR?

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena M - 3 augusti 2012 11:54

Mina betraktelser har flyttat och meddelar härmed adressändring enligt bloggbokföringslagen. Alla tidigare inlägg fram till och med juli 2012 finns kvar på http://lm.bloggplatsen.se men från och med nu görs alla nya inlägg på http://betraktelser.lena...

Av Lena M - 30 juli 2012 13:59

Juli 2011: 1. Jag tecknar ett mobilabonnemang hos Telia.2. Det ingår 6 mån Spotify och 12 mån Navigator3. Jag frågar försäljaren: kommer dessa båda att upphöra av sig självt om ett resp ett halvår eller måste jag säga upp dem?4. Försäljare svarar: ...

Av Lena M - 29 juli 2012 22:15

Startade med fika i Älmsta. Himmelskt god ostsmörgås respektive en nötkaka att mörda för och kaffe.   Fortsatte norrut. Kort stopp vid världens ände.   Nästa hållplats Järnboden. Vacker miljö.    Rolig naturstig med konstverk. Riktni...

Av Lena M - 23 juli 2012 16:00

Mmm. Att en 21-årig kvinna med långt, blont hårsvall ala filmstjärneideal, slät över hela kroppen, med stora bröst och svankandes för att framhäva rumpan, målade naglar, i tilltalande halvprofil, hårt sminkad och med förföriskt leende poserar i offen...

Av Lena M - 21 juli 2012 17:49

I min egenskap av irriterad konsument har jag börjat tappa greppet. Eller synen, snarare.   Igår hittade jag minsann äntligen en kjol i en modell som jag letat efter länge och en kvalitet som sällan ses och i rätt storlek. Bara så där utan förvar...

Presentation

Omröstning

Den här bloggen har flyttat till betraktelser.lenamjohansson.se
 Det vet jag väl
 Det bryr jag mig inte ett smack om
 Tänker fortsätta kolla den där
 Tack för upplysningen!
 Äh, jag hamnade bara här av en slump

Gästbok

Sök i bloggen

Fråga mig

14 besvarade frågor

Arkiv

Besöksstatistik

Kategorier

Bloggtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards