Betraktelser

Direktlänk till inlägg 25 mars 2012

Klockan är nio. Tror jag.

Av Lena M - 25 mars 2012 11:00

Okej, okej, okej – när jag gick och lade mig i går kväll så visste jag att det skulle ställas om till sommartid under natten, de sade de på Rapport. Ja, ja, ja jag har fattat att vi skulle ställa fram klockan en timme, trots att jag inte tagit ut trädgårdsmöblerna än. Jag var till och med så förutseende att jag ställde fram visarna på köksklockan från midnatt till klockan ett innan jag kröp till kojs.


Så långt allt väl.


Det var först i morse problemen uppstod. Jag vaknar och sträcker mig efter min smarta mobila telefon som ligger på nattduksbordet. De stora digitala siffrorna säger 8:45. Själv har jag ingen aning om vad klockan är. Har telefonens tid ändrats med automatik så att klockan är närmare nio eller måste man ändra klockan själv, och är den i så fall inte ens åtta än? Hur många timmar har jag egentligen sovit, borde jag vända mig och somna om?


Jag loggar in på telefonen och ställer frågan till vem som helst därute: Hur mycket är klockan? Jag kommer fram till att klockan nog är nio och att jag kan ligga kvar under sköna täcket en stund till och filosofera. Det är då det slår mig – jag vet att det var i natt, jag vet att det är ”fram” och jag är nästan helt säker på att klockan nu är nio på söndag morgon. Men vad betyder det, i praktiken? Är det tidigare eller senare än i går? Var borde solen ha stått på himlen, om den inte varit skymd av molnighet? När jag ska till jobbet i morgon bitti – kommer jag att vara tröttare än vanligt för att jag är upp en timme tidigare (hur förhåller sig ”fram” till ”tidigare”?) eller kommer det att vara långt fram på förmiddagen när jag går till jobbet?


Det går inte att begripa det här, det går inte.  


 

 
 
Ingen bild

P

26 mars 2012 18:03

Jodå, det går visst att begripa. Då du vred fram klockan från midnatt till kl 1, var det då senare än precis innan du ställde fram klockan?

Lena M

31 mars 2012 12:30

Jag tror hon var strax över?

 
Ingen bild

M

28 april 2012 12:47

Måste vara Ferike som har en sån kommentar!

Lena M

14 maj 2012 20:21

Men M, då borde han väl heta F och inte P?

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena M - 3 augusti 2012 11:54

Mina betraktelser har flyttat och meddelar härmed adressändring enligt bloggbokföringslagen. Alla tidigare inlägg fram till och med juli 2012 finns kvar på http://lm.bloggplatsen.se men från och med nu görs alla nya inlägg på http://betraktelser.lena...

Av Lena M - 30 juli 2012 13:59

Juli 2011: 1. Jag tecknar ett mobilabonnemang hos Telia.2. Det ingår 6 mån Spotify och 12 mån Navigator3. Jag frågar försäljaren: kommer dessa båda att upphöra av sig självt om ett resp ett halvår eller måste jag säga upp dem?4. Försäljare svarar: ...

Av Lena M - 29 juli 2012 22:15

Startade med fika i Älmsta. Himmelskt god ostsmörgås respektive en nötkaka att mörda för och kaffe.   Fortsatte norrut. Kort stopp vid världens ände.   Nästa hållplats Järnboden. Vacker miljö.    Rolig naturstig med konstverk. Riktni...

Av Lena M - 23 juli 2012 16:00

Mmm. Att en 21-årig kvinna med långt, blont hårsvall ala filmstjärneideal, slät över hela kroppen, med stora bröst och svankandes för att framhäva rumpan, målade naglar, i tilltalande halvprofil, hårt sminkad och med förföriskt leende poserar i offen...

Av Lena M - 21 juli 2012 17:49

I min egenskap av irriterad konsument har jag börjat tappa greppet. Eller synen, snarare.   Igår hittade jag minsann äntligen en kjol i en modell som jag letat efter länge och en kvalitet som sällan ses och i rätt storlek. Bara så där utan förvar...

Presentation

Omröstning

Den här bloggen har flyttat till betraktelser.lenamjohansson.se
 Det vet jag väl
 Det bryr jag mig inte ett smack om
 Tänker fortsätta kolla den där
 Tack för upplysningen!
 Äh, jag hamnade bara här av en slump

Gästbok

Sök i bloggen

Fråga mig

14 besvarade frågor

Arkiv

Besöksstatistik

Kategorier

Bloggtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se

RSS


Skapa flashcards