Betraktelser

Direktlänk till inlägg 11 november 2010

Mitt rika liv

Av Lena M - 11 november 2010 21:57

Dokusåpor, vanliga såpor, komediserier, dramaserier, sitcoms, pratshower. Har ni sett dem alla? Kan ni skilja ut vad som är vad i tv-tablån?

     Vänner, Mina vänner, Våra vänners liv, Våra värsta år, Våra bästa år, Så mycket bättre, Lyxfällan, Byggfällan, Äntligen hemma, Hemma bäst, Trädgårsfredag, Fotbollsmåndag, Brottet, Veckans brott, På liv och död, Efterlyst, Mördare okänd, Kalla spår, Brottskod försvunnen, Utan spår, Spårlöst försvunnen, Vem tror du att du är, Vem vet mest, Go'kväll, Förkväll, Svenska Hollywoodfruar, Desperate housewives, Ladies på Östermalm, Elake kocken, Arge snickaren, Fråga doktorn, Doktorn kan komma, En förlorad värld, Jims värld, Här har du ditt liv, Mitt så kallade liv.

     Och nu den senaste: Mitt rika liv.

     Den har ni i alla fall inte sett, än.

     Mitt rika liv - det är titeln på just mitt rika liv.

     Så här ser det ut:


Går och lägger mig alltför sent. Vaknar när klockan ringer. Stänger av den. Somnar om. En timme senare: går upp. Äter filfrulle, går till jobbet, tar vägen genom kafeterian, fyller en mugg till brädden med kaffe, tar hissen upp till vårt glasburskontorslandskapsrum, slår på datorn, fikar, loggar in, läser mejl, öppnar upp fyra flikar av olika delar av intranätet.

Arbetar.

Hämtar påtår.

Arbetar.

Äter lunch. Dricker mera kaffe.

Arbetar.

Går hem.

Knäpper igång datorn.

Slår på tv:n.

     Sedan händer det grejor!

Ingen dag är därefter den andra lik. Se bara här:


Måndag: Biggest loser

Tisdag: Äntligen hemma

Onsdag: Bonde söker fru

Torsdag: Robinson

Fredag: Idol

Lördag: Dansbandskampen

Söndag: dagtid, reprisen av Så mycket bättre. Kväll, The Event.


Nej. Nu ljög jag faktiskt lite.

     På tisdagar finns det inget att se, nu när jag inte har femman längre och därför för ett meninglöst liv utan Uggle Betty och Desperate housewives.

     Så på tisdagar springer jag.

 
 
Ingen bild

Lotta

12 november 2010 15:38

Det enda du har missat är den totala dominansen av likprogram. Ibland kan man zappa genom fem kanaler där alla skär i lik samtidigt. Mitt lika liv, borde det heta.

 
Thomas

Thomas

14 november 2010 10:18

Hmm...inser att jag inte tittar på någonting av detta. Sport ser jag, men inte annat. Jo, lite nyheter kan jag se.
Det värsta på TV är alla program med pålagt skratt. Varför?

http://lummi.blogg.se

Lena M

15 november 2010 22:26

Pålagt skratt är jättebra, då vet man ju att repliken var rolig!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena M - 3 augusti 2012 11:54

Mina betraktelser har flyttat och meddelar härmed adressändring enligt bloggbokföringslagen. Alla tidigare inlägg fram till och med juli 2012 finns kvar på http://lm.bloggplatsen.se men från och med nu görs alla nya inlägg på http://betraktelser.lena...

Av Lena M - 30 juli 2012 13:59

Juli 2011: 1. Jag tecknar ett mobilabonnemang hos Telia.2. Det ingår 6 mån Spotify och 12 mån Navigator3. Jag frågar försäljaren: kommer dessa båda att upphöra av sig självt om ett resp ett halvår eller måste jag säga upp dem?4. Försäljare svarar: ...

Av Lena M - 29 juli 2012 22:15

Startade med fika i Älmsta. Himmelskt god ostsmörgås respektive en nötkaka att mörda för och kaffe.   Fortsatte norrut. Kort stopp vid världens ände.   Nästa hållplats Järnboden. Vacker miljö.    Rolig naturstig med konstverk. Riktni...

Av Lena M - 23 juli 2012 16:00

Mmm. Att en 21-årig kvinna med långt, blont hårsvall ala filmstjärneideal, slät över hela kroppen, med stora bröst och svankandes för att framhäva rumpan, målade naglar, i tilltalande halvprofil, hårt sminkad och med förföriskt leende poserar i offen...

Av Lena M - 21 juli 2012 17:49

I min egenskap av irriterad konsument har jag börjat tappa greppet. Eller synen, snarare.   Igår hittade jag minsann äntligen en kjol i en modell som jag letat efter länge och en kvalitet som sällan ses och i rätt storlek. Bara så där utan förvar...

Presentation

Omröstning

Den här bloggen har flyttat till betraktelser.lenamjohansson.se
 Det vet jag väl
 Det bryr jag mig inte ett smack om
 Tänker fortsätta kolla den där
 Tack för upplysningen!
 Äh, jag hamnade bara här av en slump

Gästbok

Sök i bloggen

Fråga mig

14 besvarade frågor

Arkiv

Besöksstatistik

Kategorier

Bloggtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards